zona
31 شهریور 1401 - 17:18

لزوم ورود مدعی العموم برای برخورد با شرکت‌های تجاری حامی اغتشاش

به نظر می‌رسد که مدعی العموم و نهادهای نظارتی می‌بایست برای بررسی و برخورد لازم با شرکت‌های تجاری متخلفف وارد عمل شوند.

فارس پلاس - روایت روز؛‌ شرکت‌های اینترنتی اسنپ، تپسی، دیجی کالا، دیجی پی،‌ فیلیمو، آچاره، آپارات، زرین پال، کافه بازار، تخفیفان، ریحون و جاباما هشتگ مهسا امینی را تحت جو رسانه‌ای منتشر کردند. اسنپ و تپسی پس از مدتی آن را حذف کردند. شرکت‌های نظیر ریحون و زرین پال پا را فراتر از گلیم خود دراز کردند و در مسئله‌ای که جوانب آن مبهم است، حکم صادر کرده‌اند.

فارس پلاس - روایت روز؛‌اسنپتپسیدیجی کالادیجی پیفیلیموآچارهآپاراتزرین پالکافه بازارتخفیفانریحونجاباماآن راریحونزرین پالاولا؛ این شرکت‌ها مگر از اصل موضوع خبر داشتند؟ وقتی هنوز روایت کامل روز واقعه منتشر نشده بود و رسانه‌های معاند در التهاب آفرینی هستند، این اقدام شرکت‌های مذکور به چه معناست؟ متن برخی از این شرکت‌ها در حساب توئیتری تفاوتی با پست‌های منتشره در رسانه‌های سعوی علیه ایران ندارد. ریحون با تاسی از یک دیالوگ فیلم نوشت: «کثافت بزنن به اون خون نجست که بچه مردم رو زدی»

اولا؛دوماً؛ در مسائلی نظیر میترا استاد و شلیر رسولی که هم زن بودند و هم کردتبار، واکنشی از این شرکت‌های رویت نشد. سوماً؛‌ چگونه است که در جریان ترورهای رژیم صهیونیستی در ایران که منجر به شهادت شهید فخری‌زاده و شهید صیاد خدایی شد، هیچ واکنشی از سوی شرکت‌های مذکور مشاهده نشد؟

دوماً؛میترا استادشلیر رسولیسوماً؛‌رژیم صهیونیستیآیا شهادت مظلومانه سرداردل‌ها در حد و اندازه‌ای نبود که این شرکت‌ها، واکنشی نسبت به آن نشان دهند؟

اکنون پویشی در سامانه «فارس من» تحت عنوان «با وبسایت‌های مشوش اذهان عمومی برخورد جدی شود» شکل گرفته است که خواستار برخورد قانونی با شرکت‌های اینترنتی فوق الذکر شده است.

با وبسایت‌های مشوش اذهان عمومی برخورد جدی شوددر این پویش آمده است: «با سایت‌های دیوار، دیجی‌کالا، اسنپ و فلایتیو به دلیل تشویش اذهان عمومی در ماجرای مهسا امینی برخورد شود. این رسانه‌ها برای تبلیغ خود دست به تحریک احساسات مردم و تبلیغ علیه احکام اسلامی (حجاب) زدند. ما از قوه قضاییه درخواست برخورد با این گونه سایت‌ها و افراد را داریم.»

دیواردیجی‌کالااسنپفلایتیوقوه قضاییهبه نظر می‌رسد که مدعی العموم و نهادهای نظارتی می‌بایست برای بررسی و برخورد لازم با شرکت‌های تجاری متخلف که برای جذب فالور و به نوعی برای تحریک عواطف در جهت تشویش اذهان عمومی، از جایگاه خود سوءاستفاده کرده‌اند، وارد عمل شوند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 752092